...nem is Volvo, hanem a svédek által felvásárolt holland DAF cég legutolsó tipusa, a 66.
A DAF 1928-ban kezdte az ipart, vagyis egy nagy múltú cégről beszélünk; a termelés folyamatos volt, ontották magukből a kisautókat, a hollandusok pedig vették, mint a cukrot, hiszen olcsó volt és így nagy tömegeket lehetett az autósok táborába csábítani. Valószínűleg a Volvo vezetőségének szeme előtt is ez lebeghetett, amikor 1975-ben felvásárolták a vállalatot és folytatták a 66-os modell gyártását módosított hűtőmaszkkal.
A típusnak három változata létezett: a kétajtós miniszedán, a kombi és a kupé; a Volvo ebből az első kettőt gyártotta csak, pedig a harmadik lett volna csak igazán sikeres. Szerintem.
Hátde nem? :)
Volvo címkével 1976-ban kezdték gyártani a DL illetve GL változatokat, a különbség a motor méretében jelentkezett csupán: a DL 1,1 literes volt, a GL 1,3-as. Illetve akadt még egy kívülről is látható jegy, ami alapján eldönthetjük, hogy mit is látunk: a GL ikerfényszórókat kapott.
Az egyetlen technikai érdekesség, amivel kapcsolatban autóbuznyák körökben elő szokták szedni a 66-ost, az a Variomatic nevű fokozatmentes, ékszíjas váltó, ami az isten se tudja, hogy mi fán terem, mert amilyen tökjó, olyan gyorsan el is tűnt a süllyesztőben.
A két változatot 1979-ig gyártották ebben a formában, majd egy modellfrissítést követően simán 66-ként gyártották még egy évig. Ez volt a holland Volvo hattyúdala...
Utolsó kommentek