Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.07.31. 01:10 Airnold

A legkevésbé Volvo...

...nem is Volvo, hanem a svédek által felvásárolt holland DAF cég legutolsó tipusa, a 66.

A DAF 1928-ban kezdte az ipart, vagyis egy nagy múltú cégről beszélünk; a termelés folyamatos volt, ontották magukből a kisautókat, a hollandusok pedig vették, mint a cukrot, hiszen olcsó volt és így nagy tömegeket lehetett az autósok táborába csábítani. Valószínűleg a Volvo vezetőségének szeme előtt is ez lebeghetett, amikor 1975-ben felvásárolták a vállalatot és folytatták a 66-os modell gyártását módosított hűtőmaszkkal.

A típusnak három változata létezett: a kétajtós miniszedán, a kombi és a kupé; a Volvo ebből az első kettőt gyártotta csak, pedig a harmadik lett volna csak igazán sikeres. Szerintem.

Hátde nem? :)

Volvo címkével 1976-ban kezdték gyártani a DL illetve GL változatokat, a különbség a motor méretében jelentkezett csupán: a DL 1,1 literes volt, a GL 1,3-as. Illetve akadt még egy kívülről is látható jegy, ami alapján eldönthetjük, hogy mit is látunk: a GL ikerfényszórókat kapott.

Az egyetlen technikai érdekesség, amivel kapcsolatban autóbuznyák körökben elő szokták szedni a 66-ost, az a Variomatic nevű fokozatmentes, ékszíjas váltó, ami az isten se tudja, hogy mi fán terem, mert amilyen tökjó, olyan gyorsan el is tűnt a süllyesztőben.

 A két változatot 1979-ig gyártották ebben a formában, majd egy modellfrissítést követően simán 66-ként gyártották még egy évig. Ez volt a holland Volvo hattyúdala...

3 komment

Címkék: volvo veterán sztori 66 daf


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr9593711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ícsí 2008.08.02. 11:24:13

Üdv!

Jó az oldal, csak így tovább. De ami a 66-os részt illelti, én hozzátettem volna, hogy Hollandiában nem zárult le a Volvo történelme, hisz a 66-osok után, vagy a 66-osokból fejlesztették ki a 340/360 szériát, amit ott is gyártottak, egészen '92-ig.

ícsí 2008.08.02. 11:27:12

Ja az kiamaradt, hogy emlékeim szerint 76 vagy 77-től kezdték a 3-asok gyártását, 1,4-es Renault motorral, aztán már jött a többi magától... :), úgymint 2.0-es Volvo motor, 360 GLT meg miegymás, ja és volt R változat is belőlük.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.02. 15:57:11

Helló!
Azért nem írtam semmit a hármas sorozatról, mert ez a post kifejezetten a hatvanhatosról szól. Majd az utódokra is sort kerítek egyszer, ha már elfogytak az érdekes Volvók... :D
süti beállítások módosítása