Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.09.04. 01:29 Airnold

A háború "áldozata"

A PV60-as fejlesztését 1938-39-ben kezdte a Volvo; igen, akkor, amikor Európa nagy része épp azzal volt elfoglalva, hogy hogyan is kellene egymás torkának esni, de alaposan. Sajnos a gondolatokat tettek követték, így az 1940 februárjára kitűzött bemutató egy kicsit csúszott. 1946-ig.
 

Mindössze négy évig gyártották, de így is sikerült belőle eladni kicsivel több, mint háromezer darabot. Mivel a svédek leginkább az amerikai piacra koncentráltak, a kezdeti terveken szereplő autó kiköpött mása volt a harmincas évek Lincolnjainak. Később ez módosult annyiban, hogy a sorozatgyártmány leginkább egy '39-es Pontiacra hasonlított, már ami az orrát illeti. Emellett a hátsó lámpákat a Chevrolet-től "importálták".

A háromfokozatú, overdrive-os váltó szintén az államokból származott, ahogy a fék egyes alkatrészei is. 3,6 literes, 90 lóerős szíve kiforrott konstrukció volt. Azaz elavult, de a háború után örülni kellett, hogy egyáltalán van motorja. A futómű még megér egy misét: elöl független felfüggesztés, ami akkoriban hipermodern dolognak számított, hátul merevtengely, laprugó. Ennek ellenére kényelmes limuzin volt, a taxisok imádták.

A Volvo akkoriban még inkább a haszongépjárművekkel termelte a nagy profitot, így kézenfekvő, hogy a PV60-ból is készüljön kisteherautó. Ez lett a PV61. Műszaki alapjaiban megegyezett a limuzinnal, ahogy a kabin is onnan származott.

A hatvanassal párhuzamosan készült a 800-as nagy taxiszéria, illetve gyakorlatilag vele együtt kezdték a PV444 gyártását is; erről bővebben a következő bejegyzésben regélek.

Szólj hozzá!

Címkék: volvo veterán sztori pv60 pv61


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr40647486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása