Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.08.17. 13:39 Airnold

Carioca-sztori

Sajnos szombaton se jött össze a post, de már ittvan, és mindenoké. Szóval...

Az 1935-ös évben mutatta be a Volvo a 650-es széria utódmodelljét, a PV36 tipust, ami a köztudatba Carioca néven került be. Az akkori műszaki színvonalat leiskolázó autót Ivan Örnberg tervezte, akit a svédek amerikából csábítottak az öreg kontinensre; talán ezért van némi hasonlóság a Carioca és az 1934-es Chrysler Airflow között.




A lámpák és a csomagtartó belesimulnak a karosszériába és a hátsó kereket is leburkolták a kisebb légellenállás érdekében, emellett a szélvédő középen osztott, hathengeres motorja 80 lóerőt, a független első futómű és a hátsó stabilizátor pedig stabil útfekvést biztosított a hat személyes gép részére.




A technikai újítások, a rendkívül modern megoldások és a limitált (500 db) mennyiség baromi magas árat eredményeztek, a hazai piacon szinte nem is kellett senkinek (pontos adatokat nem találtam, csak annyit, hogy a legyártott Carioca-k cirka 90%-a exportra ment).




Az 1936-ban bemutatott PV51 - ami tulajdonképp a Carioca "lebutított" utódja - viszont igencsak jól fogyott, és a legyártott 2800 darab harmada a Skandináv félsziget svédebbik felén maradt.




Az autó a "butításnak" köszönhetően könnyebb lett, mint elődje, viszont a motorja erősebb volt (86 LE), vagyis egy kifejezetten agilis, gyors kisautót kell elképzelni (szerencsésebbeknek nem kell elképzelni; lemennek a garázsba, és megsimogatják). :)

Szólj hozzá!

Címkék: volvo veterán sztori carioca pv36 pv51


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr50619756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása