Sajnos szombaton se jött össze a post, de már ittvan, és mindenoké. Szóval...
Az 1935-ös évben mutatta be a Volvo a 650-es széria utódmodelljét, a PV36 tipust, ami a köztudatba Carioca néven került be. Az akkori műszaki színvonalat leiskolázó autót Ivan Örnberg tervezte, akit a svédek amerikából csábítottak az öreg kontinensre; talán ezért van némi hasonlóság a Carioca és az 1934-es Chrysler Airflow között.
A lámpák és a csomagtartó belesimulnak a karosszériába és a hátsó kereket is leburkolták a kisebb légellenállás érdekében, emellett a szélvédő középen osztott, hathengeres motorja 80 lóerőt, a független első futómű és a hátsó stabilizátor pedig stabil útfekvést biztosított a hat személyes gép részére.
A technikai újítások, a rendkívül modern megoldások és a limitált (500 db) mennyiség baromi magas árat eredményeztek, a hazai piacon szinte nem is kellett senkinek (pontos adatokat nem találtam, csak annyit, hogy a legyártott Carioca-k cirka 90%-a exportra ment).
Az 1936-ban bemutatott PV51 - ami tulajdonképp a Carioca "lebutított" utódja - viszont igencsak jól fogyott, és a legyártott 2800 darab harmada a Skandináv félsziget svédebbik felén maradt.
Az autó a "butításnak" köszönhetően könnyebb lett, mint elődje, viszont a motorja erősebb volt (86 LE), vagyis egy kifejezetten agilis, gyors kisautót kell elképzelni (szerencsésebbeknek nem kell elképzelni; lemennek a garázsba, és megsimogatják). :)
Utolsó kommentek