Assan Gabrielsson és Gustaf Larsson első közös produktuma, az ÖV4 Jakob 1927. április 14-én gördült ki a Göteborg mellett létesített üzemből. Az anyacég, az SKF nevű csapágyüzem 1000 darabos szériát irányzott elő a tipusból; felét nyitott (ÖV4), másik felét pedig zárt kaosszériával (PV4).
Merev tengely, laprugók, alvázas szerkezet, amerikai formaterv, mint szinte minden akkoriban született autó. Jó, az olaszok már akkor is jók voltak dizájnból, de a többiek még a jenkiket másolták bőszen. A beépített motor azonban egy eredetileg hajók számára tervezett négyhengeres, 28 lóerős, 1,9 literes gépezet volt háromfokozatú szinkronizálatlan váltóval. Ezzel a hajtással a Jakob akár a 90 km/h-s sebességet is elérhette, ami akkoriban kiváló teljesítményt jelentett.
Az első évben sikerült 297 darabot eladni a két változatból, a következő évben pedig bevezették a PV4 alapjaira épített Volvo S tipust, ami gyakorlatilag egy luxusváltozat volt, valamint a Series I. névre keresztelt 1,5 tonnás terhelhetőségű teherautót, ami az ÖV4-re épült és azonnal hatalmas sikert aratott.
A Volvo első tipusa annyira sikeres volt, hogy 1928-ban a megrendeléstől számítva fél évig várhatott a vásárló, míg beleülhetett a saját Jakobjába. Ennek ellenére a gyártást a 996-odik darabnál leállították, mert 1930-ban ideje volt egy korszerűbb tipussal előrukkolni, ami nem volt más, mint a PV650.
Utolsó kommentek