Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.07.21. 12:24 Airnold

Amazon-sztori

Az ötvenes évek elején-közepén a II. világháború már csak egy halványuló emlék volt, a gazdaság fellendülőben és a Volvo az USA felé kacsintgatott.

Legalábbis próbálkozott, na.

A Philip-projekt egyetlen "emléke" az Amazon motorterébe szánt V8-as aggregát lett volna két és fél literes lökettérfogattal, de pénz hiányában egy 1,6-os került bele, amit a PV444 motorjából alakítottak ki. '56-ban bemutatták, '57-ben már gyártani is kezdték, '59-ben pedig bevezették a hárompontos biztonságiövet, mint szériafelszerelést. Kb. innen datálódik a Volvo "biztonságosautó"-nimbusza. Tény: ők találták ki, hogy a biztonságiöv meg a biztonsági kormányoszlop jó dolog, meg még egy rakás ilyesmit, amitől kevésbé halsz meg.

1961-ben jelent meg a palettán a szép új 1,8-as motor (a P1800-ból), a 12 voltos elektronika és az aszimmetrikus fényszórók, illetve kigördült a gyár kapuján az első kétajtós változat, egy évvel később pedig a kombi. '64-ben minden verzió kapott első tárcsaféket, a kombi pluszban fékszervót is, mindemellett módosult a hűtőmaszk és deréktámaszos "fotelekben" terpeszkedhetett, aki ezután vett Amazont.

'65-re eltűntek a kocsiból a zsírzópontok, '66-ban megjelent a 115 lóerős 123GT sportváltozat, '67-ben pedig minden modell megkapta a biztonsági volán-biztonsági kormányoszlop kombót, és ebben az évben leállt a négyajtós gyártása.
A P120-as 1970-ig készült, összesen 667323 darab került forgalomba, és ebből az egész korrekt darabszámból egyszer úgyis az enyém lesz egy! :)

Köszönettel tartozom Csikós Zsoltnak, remekbeszabott cikke nélkül kénytelen lettem volna a posztomat wikiről összebogarászni.

Szólj hozzá!

Címkék: volvo veterán amazon sztori


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr35577899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása