Az utolsó sorozatgyártott Bertone-Volvo koprodukciót 1985-ben mutatták be Genfben. A svéd-olasz együttműködés eddig is szép autókat eredményezett, példa rá a P1800 (bár az inkább csak svéd) vagy a 262. Olasz dizájn, svéd minőség - tökéletes végeredmény; a spagettizabálók mindig is tudták, mit jelent a "szép".
A Volvo-nak szokása megdöbbenteni az emberiséget mindenféle szép és jó kütyüvel, ezúttal az övfeszítő volt az újdonság; ezenkívül az akkoriban létező összes extrafelszerelést beépítették az autóba, úgyismint automata klímaberendezés, szervókormány, központi zár és még sokan mások.
A vasat minden esetben V6-os motor hozta mozgásba, ez lehetett turbódízel vagy benzines, a lökettérfogat pedig 2,0-tól 2,85 literig terjedhetett; ehhez négysebességes overdrive váltót kapcsoltak erőátvitel végett, majd '88-tól a benzines verziókhoz automatát tempomattal.
Belül bőr és fa, igazi olasz luxus. Állítólag minden egyes autóhoz 20 négyzetméter marhabőrt használtak fel, ami szerény becslésem szerint autónként három tehén. Szegény bocik... :(
A wikipedia szerint az autó különféle verzióiból összesen 8518 darabot gyártottak, de erre vonatkozóan találtam még másik három adatot, és köszönőviszonyban sincsenek egymással, szóval a pontos szám ismeretlen, keressük. A gyártást '91-ben fejezték be, ezután a Volvo kínálatában négy évig nem szerepelt kétajtós kupé.
Utolsó kommentek