Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.08.29. 11:14 Airnold

Olasz kocka

Az utolsó sorozatgyártott Bertone-Volvo koprodukciót 1985-ben mutatták be Genfben. A svéd-olasz együttműködés eddig is szép autókat eredményezett, példa rá a  P1800 (bár az inkább csak svéd) vagy a 262. Olasz dizájn, svéd minőség - tökéletes végeredmény; a spagettizabálók mindig is tudták, mit jelent a "szép".

 A Volvo-nak szokása megdöbbenteni az emberiséget mindenféle szép és jó kütyüvel, ezúttal az övfeszítő volt az újdonság; ezenkívül az akkoriban létező összes extrafelszerelést beépítették az autóba, úgyismint automata klímaberendezés, szervókormány, központi zár és még sokan mások.

A vasat minden esetben V6-os motor hozta mozgásba, ez lehetett turbódízel vagy benzines, a lökettérfogat pedig 2,0-tól 2,85 literig terjedhetett; ehhez négysebességes overdrive váltót kapcsoltak erőátvitel végett, majd '88-tól a benzines verziókhoz automatát tempomattal.

Belül bőr és fa, igazi olasz luxus. Állítólag minden egyes autóhoz 20 négyzetméter marhabőrt használtak fel, ami szerény becslésem szerint autónként három tehén. Szegény bocik... :(

A wikipedia szerint az autó különféle verzióiból összesen 8518 darabot gyártottak, de erre vonatkozóan találtam még másik három adatot, és köszönőviszonyban sincsenek egymással, szóval a pontos szám ismeretlen, keressük. A gyártást '91-ben fejezték be, ezután a Volvo kínálatában négy évig nem szerepelt kétajtós kupé.

8 komment

Címkék: volvo sztori 780 bertone


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr92639158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi · http://tommi.blog.hu 2008.08.29. 18:06:58

Köszönöm a leírást!

Tommi · http://tommi.blog.hu 2008.08.29. 18:07:33

ja, és az első képet honnan szedted?

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.29. 20:58:00

Nincs mit... :)
Sajnos kicsit száraz lett, mert nem igazán találtam vele kapcsolatosan semmi "érdekességet"... :/
Minden kép google, az első az alábbi linkről származ:
www.drive.ru/images/volvo/volvo-780.jpg

Don Blasius 2008.10.08. 22:29:29

Szia!

Én úgy tudom, a dízel soros hathengeres, a D6 turbós változata. Legalábbis volt ilyen és van is - itthon is.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.10.08. 15:19:33

A dízel VW eredetű teherautómotor, és sor6, sosenem volt V6.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.10.08. 15:21:19

Ja! Ésa 22.ker Volvo Ivanics szalonban gyakorta látni egy fekete 780-ast.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2009.10.08. 23:50:15

Oké, legyen neked. Ahonnan én szedtem az adatokat, nem esett szó sorhatos dízelről. De ezen ne múljék, átírom adandó alkalommal.
süti beállítások módosítása