Utolsó kommentek

Kedvenc blogjaim

http://belsoseg.blog.hu/ http://karotta.blog.hu/ http://autofilia.blog.hu/ http://jaguar-restoration.blog.hu/ http://karvolt.blog.hu/ http://autoskartya.blog.hu/ http://bogarasoklettunk.blog.hu/ http://autohistory.blog.hu/ http://safetyarea.blog.hu/ http://prokee.blog.hu/ http://ommszem.blog.hu/ http://tommi.blog.hu/ http://veteran.blog.hu/

Címkék

Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.07.25. 05:27 Airnold

Csoki kedvenc kockája

Első állandó kommentelő olvasóm kérése gyakorlatilag szent; alant egy kis 262 áttekintés következik.

Kedvenc svédeim mindig is rajongtak a kupékért. (Ki nem?) Szinte minden négyajtós szedánból készült legalább prototipus szintjén kétajtós kupé (avagy szedán; sokan vannak úgy vele, hogy a kupé segge lejt, és pont). Az Amazon kétajtós verziója túlélte a négyajtóst, a 144 párja a 142, még a 164-ből is készült egy two-door-saloon variáns, csak sajnos sosem jutott el a sorozatgyártásig, és persze a 244 is kapott kistestvért (242).

A post tárgyát képező autó formatervének elkészítését a Bertone tervezőstúdióra bízták, és valószínűleg alaposan a fejükbe sulykolták, hogy a Volvo elsődleges piaca még mindig az Egyesült Államok; az ottani ízlésnek megfelelni vágyás a vaskos C-oszlopnál érhető tetten, jellegzetes jenki-kupé külsőt kölcsönöz a vasnak.

A 262-esből 1979-től 1980-ig 6622 darabot gyártottak, 2,7-es V6-os motort kapott, mint a 260-as sorozat többi tagja, amiből 148 lóerőt lehetett kisajtolni. A végsebesség (a gyáriak szerint) 185 km/h, de a cirka másfél tonnás súly miatt a csúcssebesség eléréséig a Háború és békét simán ki lehet olvasni.

De az ilyen autó nem száguldozásra való. A fekagyerekek a gettóban általában hasonló kiállású verdákban ülve dörmögik, hogy "Dzsaszt krúzin!" Azaz lassan, kényelmesen, és mindenek felett elegánsan. Kívülről a kocsi ugyanis egy Rolls eleganciáját képes nyújtani, az utastér azonban szerény véleményem szerint egy cseppet eltúlzott, giccses, és az ülések inkább foteleknek tűnnek, méghozzá a kényelmetlen fajtából.

Ezek a gépek mostanában érik el a harmincadik életévüket, a veteránkort; a relatíve alacsony darabszám, az elegancia, a kétszázasok legendás biztonsági mutatói miatt keresettebbek, mint új korukban, ennek ellenére kettő is eladó nálunk, ez és ez. És nem is olyan vészes az áruk sem.

Na Csoki, melyikre nevezel be? :)

10 komment

Címkék: volvo sztori 262


A bejegyzés trackback címe:

https://volvosagok.blog.hu/api/trackback/id/tr56584682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cs0ki 2008.07.30. 21:40:54

óh, ez megható, bár sajnos az utóbbi nem is tudom hány napban sajnos kissé (igazából teljesen) megfeledkeztem a blogról, mert rengeteg másféle dologgal kellett törődnöm, de behozom a lemaradásom! : )

Köszönöm!

Egyébként nekem természetesen az a gyári állapotú kéne, de azért egyszer ha lehetőségem nyílik rá kultúráltan felpimpelek egy ilyet ha sok pénzem lesz!

cs0ki 2008.07.30. 22:17:30

ja egyébként a használtak közül azt kellmondjam leginkább egyikre sem, iszonyat réóta árulják őket, a jobbkormányos eleve kilőve, és a másikba is igen sok pénzt kéne még beleölni, inkább nézek egyet a mobile-n : )

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.07.30. 22:37:08

Szerintem a '81-es nem rossz alap, ha van egy garázsod, ahol konzerválni tudod két évre. Rákölteni való se sok van rajta; ha ez a típus lenne a mániám, nomeg lenne rá keret, megvenném.

cs0ki 2008.07.30. 22:58:21

ha lenne rá keret talán mélyebben eltöprengenék.. : ) csak az a baj, hogy annyiféle fajta autóból lehet választani, hogy nem is bírnék dönteni, mert ha megveszem az egyiket, akkor azon fog járni az eszem, hogy vajon milyen a másik... egyébként az ilyen autók tényleg tipikusan ezek a "kikönyökölünk az ablakból, közben ezerrel szól vesztkószt típusú autók", óriási élmény lehet végig gurulni vele a város főutcáján (persze ha szépen meg van csinálva), de pont ezért igazából csak második autóként bírom elképzelni

Tommi 2008.08.24. 19:59:58

A 780-as kupéról is lehet kérni valami anyagot?

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.24. 20:25:31

Természetesen, ha elég türelmes vagy...most a PV60 lesz a következő, de utána sort kerítek a 780-ra is...

Tommi 2008.08.24. 21:13:57

Rendben... Kiteszem az oldalad a blogom linkjei közé, így mindig figyelni tudom majd... Jó oldal, nagyon tetszik! Én is szeretem a Volvokat, de a Saab-okat is, így már csak azt sajnálom, hogy azokról nem készült még semmilyen komolyabb magyar weblap a saab900.hu-n kívül...

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.24. 21:23:46

Volt egy ötletem, hogy esetleg a Volvo-k mellé a svéd autóipar repkedőseit is beveszem néhanéha egy társszerző segítségével, de a meghívás lelkes elfogadásán kívül semmi se történt...
Esetleg te, vagy valakid? :)

Tommi 2008.08.24. 22:17:53

nekem ott a saját blogom, meg az autobuzik.hu ja és most kezdődik a suli is, ráadásul az érettségis év, szóval nem igazán lenne időm rá... bocs
süti beállítások módosítása